Du är här

Intressegrupper

Varje MVV har olika intressegrupper som du kan anmäla dig till. Där får du lära känna andra samtidigt som du får göra något du själv är intresserad av. 

Årets intressegrupper

Årets intressegrupper

Baka kaka/Diskussionsgrupp

Ett bra sätt att slappna av och umgås är att baka tillsammans! Inga förhandskunskaper behövs, för den som vill lära sig är detta perfekt. Över degar och i väntan på kakors gräddning kan de godaste av samtal uppstå, så kom med för ett bra snack om inte annat! Ja, och dessutom får vi glädja hela lägret eftersom bakverken säljs i MVV-Caféet.

Ledare: Rebecca "Becha" Ahlbäck & Hanna Rönnqvist

Bön

Bön handlar inte om fina formuleringar och prestationsförmåga. Bön handlar inte om hur du ber eller var du är. Bön handlar om handlar om Jesus och bön är därför otroligt intressant! Häng med i gemenskapen och be!

Ledare: Maria Pettersson

Dans

Längtar du efter att få dansa i full frihet inför Gud? Längtar du efter att få dansa ut det som finns i ditt hjärta utan att bry dig om vad andra ska tycka om det? Längtar du efter att ge Gud ära med allt du är? Då är den här intressegruppen för dig! Vi kommer att bland annat att dansa improvisationsdans, leda varandra i dans, och pröva på att be genom dans. Vi kommer också att dansa med olika tyger för att ge Gud ära. Alla är välkomna. Det spelar ingen roll om du aldrig dansat förr eller om du har flera års erfarenhet.

Ledare: Simone Schmidt & Jennifer Chongaile Åbacka


Ester (tjejgrupp)



Ester är en intressegrupp för de tjejer och unga kvinnor som vill få en större förståelse för Guds kärlek till var och en av oss. Genom bibelläsning, diskussioner, bön och andra sorters praktiska övningar söker vi tillsammans efter att hitta vår plats i Guds rike och i hans faders famn. Välkomna med för att söka Gud, för det står skrivet “Närma er Gud, så skall han närma sig er.” -Jakobs brev‬ ‭4:8‬a‬‬

Ledare: Hannah Kongari

Karagrupp

Karagrupp, en grupp för karar! På karagrupp kommer vi att lära oss om att vara karar. Vi kommer att se på manlighet ur ett bibliskt perspektiv, fundera på olika frågor, göra något praktiskt och helt enkelt bli bättre karar.

Ledare: Alan Kongari, Eino Valkola, Nico Villanen & Valter Enlund

Konst

Tycker du om att teckna och måla? Har du tänkt på att Gud också är konstnärlig, och att Han gärna vill vara med oss i vårt kreativa skapande? Under konstworkshopen undersöker vi hur bilder kan hjälpa oss både att tala och lyssna till Gud. Du behöver inte känna att du ska vara skicklig i bildkonst - alla barn kan måla! Vi inbjuder den Helige Ande att verka i vår kreativitet. Målet är att tillbe Gud och välsigna andra med hjälp av penslar och färg.

OBS! Konstworkshopen ordnas bara 29.12 och 31.12. De andra dagarna kan du jobba självständigt med konstprojekten eller välja en annan intressegrupp. Begränsat antal platser!

Ledare: Mirjam Stenlund

Sällskapsspel

Välkommen med på spela spel! Ta en paus från den intensiva undervisningen och slappna av ett par timmar med nya och gamla vänner runt ett roligt bordsspel. Det kommer finnas ett brett utbud av spel, så det finns garanterat något för alla!

Ledare: Miriam Sjöblom

Sport

Här kommer en intressegrupp för dig som tycker om att röra på dig. I den här gruppen kommer vi att få lära oss olika sätt man kan få upp sin kondition men samtidigt ha roligt med sina vänner. Vi kommer att tävla, spela små matcher och lära oss olika rörelser för att få upp konditionen. Om du tycker det här låter kul är du välkommen med!

Obs! Kom ihåg idrottskläder och drickflaska.

Ledare: Pooja Sandell

Vadå Israel?


Kom med och lyssna till intressant undervisning om Israel i Bibeln och om varför Israel är viktigt ännu idag. Du får också höra spännande berättelser om olika saker du kan göra i Israel.

Ledare: Hanna Nylund

Anmäl dig till MVV2017-18!

Yhdessä

People